sábado, 26 de março de 2011

Os governos satânicos de J. Sócrates

Não há memória na história de Portugal de governos que tenham sido tão inimigos da vida humana, da família, da sociedade, da justiça e do bem comum como os de José Sócrates. A mentira obsessiva e continuada, a subversão dos valores mais elementares, a inversão das virtudes, a intimidação dos Pastores, a corrupção da pureza das crianças, a usurpação dos filhos aos pais, manipulando a sua educação/formação, a agressão sistemática dos direitos fundamentais da pessoa, a perversidade apresentada como normalidade, a promiscuidade sexual como saúde, a matança dos inocentes como amor, a injustiça como direito, os subsídios das homicidas como apoios à maternidade, tudo isto e o muito mais que se podia acrescentar - se tivermos em conta que a Palavra de Deus, Jesus Cristo, define o diabo como mentiroso, homicida desde o princípio e sedutor-enganador -, são sinais claríssimos de uma governança diabólica. Governos satânicos será pois o termo mais adequado para os caracterizar. Cumpliciado com eles tivemos uma larga maioria demoníaca na assembleia da república e um presidente da república luciferinamente calculista. E se é verdade que este se comportou como Pilatos não é menos verdade que os ditos governos e as duas assembleias tiveram maiores culpas, pois procederam como aquela porção da elite judaica que engendrou a morte de Jesus; e o povo que neles votou fez o papel da multidão que exigiu a brados a crucifixão de Mesmo.

Neste sentido, estou em que a todos estes políticos e demais portugueses também se aplica a acusação de Jesus: “Vós tendes por pai o diabo, e quereis realizar os desejos do vosso pai. Ele foi assassino desde o princípio, e não esteve pela verdade, porque nele não há verdade. Quando fala mentira, fala do que lhe é próprio, porque é mentiroso e pai da mentira.” (Jo. 8, 44).

Verificamos, pois, que em Portugal - um país tido como maioritariamente católico, e privilegiado com as aparições de Nossa Senhora, em Fátima -, os eleitores entregaram o seu destino ao “grande Dragão, a Serpente antiga - a que chamam também Diabo e Satanás - o sedutor de toda a humanidade … ” (Ap 12, 9).

Ao que tudo parece indicar teremos eleições legislativas dentro de, mais ou menos, dois meses. O diabo vai de novo seduzir e esbravejar, encantar e assustar. Esperemos que a Igreja não se deixe atemorizar e fale com clareza e ousadia, chame ao arrependimento e à conversão, discirna os espíritos e esclareça as consciências. O báculo, como lembrou o Papa Bento XVI, também serve de arma para defender o rebanho das feras.

Nuno Serras Pereira

26. 03. 2011

sexta-feira, 25 de março de 2011

iPhone app - The 'gay' attack on Freedom

by Chuck Colson

March 23, 2011 (Breakpoint.org) - The greatest threat to religious liberty and free speech in the United States is on the attack again. I’m not talking about Islamic extremism or the New Atheists. No, as dangerous as these anti-Christian ideologies are to our freedoms, they take a back seat right now to the ruthless, methodical attacks by gay-rights groups on anyone who disagrees with them.

Let me explain. Last year, you’ll recall that we created an iPhone app for the Manhattan Declaration. The app would allow users to read, sign, and share the Manhattan Declaration and its defense of human life, traditional marriage, and religious freedom. Apple said the app was “free from objectionable material.”

But when a group that supports so-called “gay marriage” protested that the Declaration promoted “hate” and “homophobia” and was “anti-gay,” (which it wasn’t), Apple removed the app from its iPhone store.

Since then I’ve been warning you that the Manhattan Declaration was just the first target of gay-rights groups. Now they have another: Exodus International, a Christian ministry that aims to free people from homosexuality. Apple has now removed the Exodus International app from its app store.

A left-wing group called Change.org placed enormous pressure on Apple to discontinue the Exodus app. But before they even got to that stage, Change.org engaged in what I can only describe as a bare-knuckled smear campaign. Here’s what they said, and I quote: “Exodus’ message is hateful and bigoted. They ... use scare tactics, misinformation, stereotypes and distortions of LGBT life to recruit clients.” In case you are unfamiliar with this terminology, LGBT stands for lesbian, gay, bisexual, and “transgendered.”

Meanwhile, a reviewer called Exodus a “fanatical group.” Another said it was “as dangerous to Christianity as al-Qaeda is to Islam.” This kind of libel would be laughable if it weren’t so dangerous. It is as far from the charitable civic discourse we have all been encouraged to use as you can possibly imagine.

Clearly, Change.org and groups like it don’t care about that. They simply want to eradicate any speech that critiques their way of life, however gently and respectfully, and they will do or say almost anything to get their way - all in the name of tolerance!

So now, in their eyes, and apparently also in Apple’s, not only is standing for traditional marriage verboten, so is helping people who no longer want to live a homosexual lifestyle. What’s their rallying cry now? “Once you’re gay, we’ll make you stay”?

Some may say that losing an iPhone app for Exodus International isn’t that big a deal - just like it wasn’t a big deal when Apple banned the Manhattan Declaration app!

But it’s not just about apps. It’s about freedom of speech, the ability to participate in the marketplace of ideas. The gay-rights groups have shown their fangs. Victory in the courts or in the legislatures is not enough for them. They want to silence, yes, destroy those who don’t agree with their agenda. So they target Christian groups and corporate America to do just that.

The writing is on the wall, folks. For the sake of religious liberty and free speech, we must not remain silent. Not on this issue, or on any issue that would threaten free speech and freedom of religion.

quinta-feira, 24 de março de 2011

The Lancet on Bernard Nathanson


by Alison Snyder

In The Lancet

Obstetrician and gynaecologist who ran one of the largest abortion clinics in the USA before becoming a pro-life advocate. Born in New York City, NY, USA, on July 31, 1926, he died there from cancer on Feb 21, 2011, aged 84 years.

“I know every facet of abortion. I was one of its accoucheurs; I helped nurture the creature in its infancy by feeding it great draughts of blood and money; I guided it through its adolescence as it grew fecklessly out of control”, Bernard Nathanson wrote in his 1997 memoir The Hand of God: A Journey from Death to Life by the Abortion Doctor Who Changed His Mind. A prominent obstetrician and gynaecologist who fought for abortion rights in the late 1960s, Nathanson later became a pro-life activist.

Nathanson received his undergraduate degree from Cornell University and his medical degree from McGill University in 1949. He then served in the US Air Force before opening a private practice in Manhattan. As an intern at the Women's Hospital in New York during the mid-1950s, Nathanson treated poor women who had undergone illegal abortions, which he later called “the number one killer of pregnant women”, and which convinced him of the importance of expanding access to legal abortion services.

In 1969, Nathanson co-founded the National Association for the Repeal of Abortion Laws (NARAL), now known as NARAL Pro-Choice America, an advocacy group that worked for the legalisation of abortion in the USA and continues to lobby for expanded access to abortion. When New York repealed its abortion laws in 1970, Nathanson became the director of the Center for Reproductive and Sexual Health, then the largest abortion clinic in the USA. He ran the Manhattan clinic for 2 years before becoming the chief of obstetric services at St Luke's Hospital from 1972 until 1978. During that decade, Nathanson estimated that he oversaw some 75 000 abortions, including 5000 that he performed.

“I started changing my mind in 1973, when advanced technology moved into our hospitals and offices. I speak now of ultrasound imaging, fetal heart monitoring electronically, hysteroscopy, fetoscopy—things that gave us a window into the womb. Over a period of 3 or 4 years, I mulled over these technologies and what they revealed”, Nathanson told The Interim, a Canadian pro-life newspaper in 2009. He recalled that, as a medical student, he was told that science couldn't answer the question of whether the fetus is a human life. By 1974, he wrote in The New England Journal of Medicine: “There is no longer serious doubt in my mind that human life exists within the womb from the very onset of pregnancy, despite the fact that the nature of the intrauterine life has been the subject of considerable dispute in the past.”

Nathanson continued to perform abortions for medical reasons until late 1978 or early 1979, when he performed his last abortion on a woman with cancer. Then, in 1979, he published Aborting America with reporter Richard Ostling. In the book, Nathanson claimed that he and other abortion rights activists inflated statistics, such as the number of illegal abortions and the number of women who died from them each year, in arguing for the repeal of abortion laws. He wrote, “These false figures took root in the consciousness of Americans, convincing many that we needed to crack the abortion law.” In 1985 he produced Silent Scream, a controversial short film that showed the vacuum aspiration abortion of a 12-week-old fetus; according to Nathanson's narration the fetus could be seen “rearing away” from medical instruments. He also made a documentary, Eclipse of Reason, about abortion procedures, including late-term abortion. Planned Parenthood charged that Nathanson's films were based on ideology, not on medical science.

Nathanson was an assistant professor of obstetrics and gynaecology at Cornell University from 1984 to 1990 and an associate professor at New York Medical College from 1990 until 2002. He is survived by his fourth wife, Christine, and a son from a previous marriage. Nathanson maintained that he became a pro-life activist through scientific reasoning based on the advent of ultrasound imaging rather than for moral reasons. He was a self-described Jewish atheist until 1996, when he was baptised a Roman Catholic. “I felt the burden of sin growing heavier and more insistent”, he wrote. “I have such heavy moral baggage to drag into the next world that failing to believe would condemn me to an eternity perhaps more terrifying than anything Dante envisioned.”

An Airport Encounter - by Archbishop Timothy Dolan

As I was waiting for the electronic train to take me to the terminal, a man, maybe in his mid-forties, came closer to me. "I was raised a Catholic," he said, "and now as a father of two boys, I can't look at you or any other priest without thinking of a sexual abuser."

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terça-feira, 22 de março de 2011

N.Y.'s Archbishop Timothy Dolan on Sex Abuse Crisis

In a wide-ranging interview with Morley Safer, New York's Archbishop Timothy M. Dolan discusses the sex abuse crisis in the Catholic Church, his current mission and the state of the church in America.

Irish Bishops issue pastoral statement on Child Abuse - “Towards Healing and Renewal.”


The Bishops said: “The abuse of children by some priests and religious was an appalling wrong” ... “The inadequate response by some Church leaders has left a deep wound that may never be fully healed. No apology, no gesture of repentance or sorrow can ever make up for the hurt that has been caused to those abused and to their families: they have been grievously harmed and let down by people who professed the Gospel of Jesus Christ.”

“We are deeply ashamed of this and we are profoundly sorry for any failures on our part,” ... “Today we wish to give expression to that sorrow by expressing our commitment to existing initiatives as well as to a number of new initiatives.” ...

“We specifically invite contemplative orders in Ireland to dedicate part of their daily life of prayer to pray for those who have been abused by priests and religious,” the bishops state. “We have committed ourselves to dedicating the first Friday of each month to prayer and fasting in reparation for abuse by clergy and for the failure of leadership in the Church to respond to it effectively. We encourage all parish communities to offer public and private prayer for all who suffered abuse as children.”

segunda-feira, 21 de março de 2011

Salvamento da Leonor

“Sair do armário”

A expressão que intitula este breve texto é utilizada pela aglomeração “gay” para significar o acto de uma pessoa publicitar que tem comportamentos sodomitas, ou seja, que pratica actos sexuais com pessoas do mesmo sexo, que os acha não somente normais como bons e recomendáveis. A revelação pública é feita com propósitos político-ideológicos muito concretos que pretendem tornar esses comportamentos socialmente aceitáveis e respeitáveis, destruir a família natural, induzir subliminarmente, quando não descaradamente, crianças, adolescentes e jovens à confusão e à experimentação desses mesmos comportamentos, criminalizar toda a oposição aos seus objectivos, e mudar, corrompendo-o, o cristianismo cuja Revelação de Deus, a Tradição Bíblica e a da Igreja sempre ensinaram a malícia intrínseca e a perversidade de tais actos. Sigmund Freud, aliás, apesar de não ser crente e muito menos cristão, também considerava tais actos como perversos. O Catecismo da Igreja Católica refere-se a eles como depravações graves, contrários à lei natural, incapazes de realizar uma complementaridade ou comunhão afectiva sexual, porque delas não procedem, e que em nenhum caso podem ser aprovados.

Ora o católico que “sai do armário” não aceita de modo nenhum esta Verdade Revelada, diz que não é tal, arranja, com os seus teólogos e biblistas, uma manipulação dos textos da Sagrada Escritura, de modo a distorcer o que eles dizem, faz apelos pungentes à misericórdia e à compaixão, não em relação à pessoa enquanto tal, que merece todo o respeito (porque a consideram uma condescendência inaceitável), mas às suas práticas, afirma categoricamente que a Igreja está errada e que ela é que tem que mudar e não ele. Partilha, vitimizando-se, a sua vida, com as dificuldades e incompreensões, próprias, aliás, de qualquer percurso humano, até ter encontrado a salvação que consiste, segundo ele, em passar à prática os seus desejos desordenados. Não poucas vezes este percurso é acompanhado e incentivado por especialistas de saúde mental, por Sacerdotes e Religiosas.

Ainda não há muito escrevi sobre uma entrevista, dada à revista Pública, em que algumas pessoas que decidiram viver um estilo de comportamento sexual com pessoas do mesmo sexo, se apresentavam como católicas e confessavam o apoio que tinham por parte de alguns sacerdotes. Embora escondessem a sua identidade, por detrás de uma letra ou inicial, um número considerável de leitores que conheciam um ou outro bem perceberam de quem se tratava. De um deles posso eu asseverar que, em certos pontos, a história estava muito mal contada (o que de resto pode não ser culpa sua mas do jornalista). Mas o que importa aqui notar é a estratégia: a iniciativa da entrevista, como lá é dito, não partiu da revista mas sim deles.

Agora, o director do MSV (movimento ao serviço da vida), ao “sair do armário” publicamente, através do anúncio de um encontro organizado pelo Centro Universitário Manuel da Nóbrega, onde palestrará, que conta com a presença do Bispo de Coimbra, consegue objectivamente, independentemente das intenções subjectivas de quem o organiza, a cobertura da Igreja para a estratégia político-ideológica da conglomeração sodomita.

Como se sentirá aquela comunidade numerosa de jovens generosos e dedicados que ao longo destes anos deram o melhor de si neste movimento que nasceu da Igreja através do cruzamento da iniciativa de alguns jovens com o ministério de diversos carismas? Aquela vida que o nome do movimento tem não se refere somente a esta vida mas à Vida divina e eterna que é o próprio Jesus Cristo Ressuscitado, que quando passou entre nós disse de si Mesmo, definindo a Sua missão: “Eu vim … chamar os pecadores para que se arrependam”. Para que se arrependam e convertam e não para que se obstinem no seu pecado, o justifiquem e o alardeiem.

No meu tempo, que velho que eu sou…, e creio bem que ao longo da história da Igreja, chamava-se a testemunhar aquele que tendo vivido em pecado, se arrependera, reencontrando o Seu Salvador, e penitencialmente procurava no dia-a-dia uma conversão sempre maior. Agora dá impressão que é o contrário. A pessoa que viveu bem muitos anos, embora com os percalços próprios da condição humana, e depois desmente tudo entregando-se a uma vida depravada, é chamada, nessa qualidade de dissoluta, a dar o “testemunho da sua ‘vocação’.

A “Igreja plural – Deus a uma chamou para ser freira, a outro para ser homossexual, e a outros para serem adúlteros”! Sei que não será isto que está na mente dos organizadores mas não será essa a mensagem que as pessoas receberão?

Nuno Serras Pereira

21. 03. 2011